wwklogos

E-logistiek event van het jaar: thema retouren

Tijdens de vakdag Logistiek & E-commerce op 15 juni 2017 in Hotel Van Der Valk Almere staan retouren centraal. Hoe kun je dit proces zo efficiënt en effectief mogelijk organiseren of juist voorkomen.

Het thema van dit jaar: Retouren: Margekiller of Marketingtool?

Momenteel een hot item onder webshops en logistiek managers: hoe richt ik mijn retourbeleid zo succesvol mogelijk in?
En misschien nog wel belangrijker om te weten is wat men kan doen om retouren te voorkomen.
Dit jaar speelt het thema van de vakdag Logistiek & E-commerce hier perfect op in.
Veel organisaties stellen zichzelf de vraag of retouren een margekiller zijn of juist als marketingtool kunnen worden ingezet.
Naast een aantal aansprekende keynotes zullen er ook weer een aantal parallelsessies zijn, elke ingaand op een relevant thema.

 

Alec Minnema (Ordina VisionWorks), Jan Minnee (Retourplaza) en Sander Beckers (De Nieuwe Zaak) zijn de eerste bevestigde sprekers.

 

Bekijk hier het complete programma en koop early bird tickets op de website.

 

Dinsdag 14 juni hebben we een korte workshop gekregen van Lonneke Reitsma over zoekmachine optimalisatie (SEO).

Tips van Lonneke:

Wees een expert op jouw gebied
Schrijf regelmatig blogs
Werk aan je branding ook offline

Doelgroepbepaling:
Definieer het profiel van je (potentiele) klant
Zoals leeftijd, devices (mobiel/tablet), wat doet je klant (werk, vrije tijd), gezinssamenstelling, locatie, inkomenProbeer zoveel mogelijk over hem/haar te weten te komen zodat je hem/haar bewust kunt opzoeken en benaderen

Analyseren van je bezoekers en kopers (met behulp van bijv. Analytics): Wat doen ze, waar kijken ze naar, waar hebben ze op gezocht
En waar zijn ze evt. afgehaakt

Techniek:
Test je website mbv Search Console (meld je sitemap aan)
Spoor 404 pagina's op en redirect ze naar werkende (landings-)pagina's
Geen dubbele content, geen knip- en plakwerk
Zet het belangrijkste woord van een product in de titel, URL, tags en ook zeker in de tekst

Het was een bijzonder interessante bijeenkomst!

Zoekmachine marketing

Het Communicatielokaal is expert op het gebied van online marketing en heeft zich gespecialiseerd in search engine marketing (SEO/SEA) en Data analytics. Sinds 2010 helpen zij zowel grote als kleine webwinkels en websites (op strategisch & operationeel niveau) bij online optimalisatie, met het doel meer zichtbaarheid en een grotere vindbaarheid te creëren.
Dit onderwerp wordt door veel webwinkeliers als lastig ervaren, enerzijds omdat het een redelijk complexe materie is, anderzijds omdat de veelal heftige concurrentie groot is.

Tijdens een korte workshop legt Lonneke Reitsma van Het Communicatielokaal de basis van SEO uit en zal zij kort ingaan op hoe je het beste SEO en evt. ook SEA kunt opstarten. 

Wij maken bedrijven online sterk!

Tijdens en na de workshop is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen en natuurlijk brengen we elkaar weer op de hoogte van het laatste nieuws, tips en trucs op webwinkel gebied.

Op dinsdag 14 juni 2016 van 10:00-12:00 uur vindt deze bijeenkomst van de Webwinkel Kamer plaats.

Locatie is FSA (Fulfilment Service Almere), Bolderweg 35, 1332 AZ Almere.
Kosten van deze bijeenkomst: € 5,00 per persoon. Bij de ingang te voldoen via pin-betaling of contant.

LeC2016 700X250 Keynotes
Is klantgerichte logistiek dé succesfactor?

Online shoppers worden steeds veeleisender; same day delivery en zelfs two hour delivery wordt steeds normaler gevonden. Hoe ver gaat u als webwinkelier om consumenten tegemoet te komen in hun bezorgwensen?

Op 14 juni vindt Logistiek & E-commerce plaats in Van der Valk Hotel Almere. Tijdens deze editie staat klantgerichte logistiek centraal. Is dit dé succesfactor voor uw onderneming? Diverse experts uit de branche bespreken onder leiding van dagvoorzitter en radiopresentator Tom van 't Hek hoe belangrijk het is om tegemoet te komen aan alle wensen van de klant en welke consequenties dit heeft voor de gehele logistieke organisatie.

Microplanning en margekillers
Zo vertelt Frederik Nieuwenhuys over hoe zijn app only bedrijf Picnic de food markt op zijn kop zet. De mobiele supermarkt maakt gebruik van microplanning in combinatie met realtime analytics om klanten zo precies mogelijk te kunnen informeren wanneer hun order met één van de elektrische busjes wordt geleverd. Logistiekexpert Walther Ploos van Amstel legt uit waarom innovatie in de laatste meters van de logistieke keten hard nodig is. Hij vertelt tijdens zijn presentatie hoe u als e-commerce ondernemer margekillers in webwinkellogistiek voorkomt. Te beginnen bij de keuze voor de juiste logistieke partner.

Op de site vindt u het gehele programma en kunt u uw kaarten bestellen.

URL Website: http://www.logistiekenecommerce.nl/aanmelden?utm_source=webshopprof&utm_medium=artikel-website&utm_campaign=log16

 

Sinds april 2016 is de Webwinkel Kamer officieel partner van Stichting WebwinkelKeur.Webwinkel Keur Partner

Stichting WebwinkelKeur is een webwinkel keurmerk die met webwinkels meedenkt. Zo hebben zij hun keurmerk gecombineerd met een klantbeoordelingen systeem.
Door de combinatie van een (juridische) keuring door WebwinkelKeur en beoordelingen door jouw klanten kan door bezoekers een compleet beeld gevormd worden over de betrouwbaarheid van je webwinkel. Dit verhoogt het vertrouwen in jouw webwinkel en daarmee, niet onbelangrijk, de omzet.
WebwinkelKeur biedt dit complete pakket, het keurmerk inclusief de klantbeoordelingen tool, aan voor slechts €7,- euro per maand.
Meer keurmerk voor minder noemen ze dat.

Juridische zekerheid
Veel webwinkeliers denken dat hun webwinkel aan alle wettelijke eisen en regels voldoet. Toch zijn er vaak nog verbeterpunten. Voordat jouw webwinkel wordt toegelaten tot WebwinkelKeur wordt deze gekeurd en gescreend door WebwinkelKeur. Dit zorgt niet alleen voor zekerheid voor je klanten, maar ook voor jou als webwinkelier.

Klantbeoordelingen
Echte klantbeoordelingen verhogen het vertrouwen in je webwinkel. WebwinkelKeur biedt een complete tool waarbij je je klanten pro-actief en automatisch kunt uitnodigen tot het delen van hun klantervaring. Deze ervaringen kun je vervolgens met een widget weergeven op je eigen webwinkel.
Ben je bang voor negatieve ervaringen? Dat is niet nodig. WebwinkelKeur plaatst negatieve ervaringen 14 dagen in quarantaine zodat je contact met de klant kunt opnemen. Ook controleren zij de teksten om onterechte ervaringen te voorkomen.

Geschillen?
Zelfs de beste webwinkel heeft wel eens een ontevreden klant. Kom je er samen met de klant niet uit, dan kun je verwijzen naar de onafhankelijke bemiddeling door Stichting WebwinkelKeur. Hiermee voorkom je een langdurende welles/nietes discussie met je klant.

Unieke mogelijkheden
Het systeem van WebwinkelKeur heeft diverse innovatieve mogelijkheden. Zo is het mogelijk om het keurmerk inclusief klantervaringen compleet te integreren binnen je eigen webwinkel. Middels een javascript integratie kan de klant zijn ervaring plaatsen zonder de webwinkel te verlaten. Dit werkt niet alleen erg fijn, maar zorgt er ook voor dat klant de webwinkel opnieuw bezoekt.
Bent je geïnteresseerd of wil je je aanmelden? Voor meer informatie kun je kijken op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/.

Ben je veel tijd kwijt aan het inpakken van je bestellingen en kom je tijd te kort om je op de verkoop te richten?
Zou je wel eens bij een e-fulfiller willen rondkijken?
Lees dan verder en kom ook op 12 april naar BBL in Almere.

Onno de Klaver (eigenaar van Black Box Logistics B.V.) heeft ons uitgenodigd voor een rondleiding in zijn bedrijf.
We zien hoe bestellingen uit verschillende kanalen binnen komen en hoe de logistieke afhandeling in zijn werking gaat.

Tijdens en na de rondleiding is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen en natuurlijk brengen we elkaar weer op de hoogte van het laatste nieuws, tips en trucs op webwinkel gebied.

Op dinsdag 12 april 2016 van 10:00-12:00 uur vindt deze bijeenkomst van de Webwinkel Kamer plaats.

Locatie is BBL Black Box Logistics B.V., Veluwezoom 32, 1327 AH Almere.
Kosten van deze bijeenkomst: € 5,00 per persoon. Bij de ingang te voldoen via pin-betaling of contant.

Lijst van actieve webwinkeliers in Almere die een of meerdere keren hun kennis hebben gedeeld bij de bijeenkomsten van de Webwinkel Kamer:

www.123carcam.nl
www.arduna.nl
www.avbsecurity.nl
www.basisrekenen.nl
www.bebalancedbeads.nl
www.beebiekleding.nl
www.bonimport.nl
www.bylique.com

www.carobolo.nl
www.creadream.nl
www.creatiefinminis.nl
www.dewijnkelderalmere.nl
www.dieetland.nl
www.dithabonita.nl / www.foryourpantsonly.nl
www.etsy.com/shop/TheCrazySmile
www.getparts.nl
www.happyinsects.net
www.hatseflatse.nl
www.het-pakketje.nl
www.homi.nl
www.houtspul.nl / www.houtspel.nl
www.inhala.nl
www.knuffelsalacarte.nl
www.leukvanlieke.nl
www.lornahsports.com
www.meelenmeer.nl
www.miss-sjerpen.nl
www.mix4max.com
www.natuurwinkelalmere.com
www.rivierwijnen.nl
www.rokenenkoken.nl
www.rubenshop.nl
www.ruiterplanet.nl
www.sandaaltjes.com
www.schaapjeschaapje.nl
www.spacecartoonsafari.eu
www.swimmerezwemsport.nl
www.terratoscanaonline.eu
www.themacadeaus.nl
www.uitvindschuur.nl
www.vanleyenhout.nl
www.vanlutterveltmuziek.com
www.wowtowear.nl

Aan welke wettelijke regels moet mijn webwinkel voldoen?
Heeft een keurmerk een toegevoegde waarde? Waarom wel/niet?
Mijn klanten kunnen nog geen reviews achterlaten, want stel dat ik een negatieve beoordelingen krijg?
Zijn dit vragen die jij jezelf ook wel eens stelt? Dan is deze bijeenkomst interessant voor jou!

Daniel La Porta van Stichting WebwinkelKeur komt ons vertellen aan welke wettelijke regels je webwinkel moet voldoen. Tevens gaat hij in op beoordelingen van klanten; Wat doen reviews voor je webwinkel en hoe ga je om met een negatieve beoordeling.
Tot slot zal hij aangeven wat Stichting WebwinkelKeur voor jouw webwinkel daarin kan betekenen.

Tijdens en na de presentatie is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen en natuurlijk brengen we elkaar weer op de hoogte van het laatste nieuws, tips en trucs op webwinkel gebied.

Op maandag 14 maart 2016 van 10:00-12:00 uur vindt deze bijeenkomst van de Webwinkel Kamer plaats.

Locatie is Mac3Park Creative Campus, Bolderweg 2, 1332 AT Almere.
Kosten van deze bijeenkomst: € 5,00 per persoon. Bij de ingang te voldoen via pin-betaling of contant.

 

Heb jij producten in je assortiment die je via bol.com zou kunnen verkopen?
Dan is deze bijeenkomst interessant voor jou!

Rob Minnée (Commercieel Manager bol.com Plaza) komt ons vertellen hoe de zakelijke verkoop via bol.com in zijn werk gaat. Welke stappen moet je als ondernemer doorlopen, hoe zet je vervolgens je producten te koop, en hoe verloopt de financiële en logistieke afhandeling.
De toekomst komt ook aan bod; wat zijn de belangrijkste speerpunten en wat kunnen wij als webwinkelier verwachten van bol.com.

Tijdens en na de presentatie is er voldoende gelegenheid tot het stellen van vragen en natuurlijk brengen we elkaar weer op de hoogte van het laatste nieuws, tips en trucs op webwinkel gebied.

Op dinsdag 23 februari 2016 van 10:00-12:00 uur vindt deze bijeenkomst van de Webwinkel Kamer plaats.

Locatie is Mac3Park Creative Campus, Bolderweg 2, 1332 AT Almere.
Kosten van deze bijeenkomst: € 5,00 per persoon. Bij de ingang te voldoen via pin-betaling of contant.

Ik wordt blij als de klant blij word. Dat heeft hij verdient. Wil je jou bestelling doorgeven? Onze webshop vind kwalitijt belangrijk. De produkt word binnen 1 dag verstuurt.

Zomaar wat fouten die je tegenkomt na een minuutje of vijf surfen op het internet. Voor veel mensen is tekst een ondergeschoven kindje. Het gaat toch om het product. Denken ze. De klant begrijpt het toch wel. Denken ze.

Toch is een website die wemelt van de fouten voor behoorlijk veel (potentiële) klanten een reden om verder te surfen. Het staat slordig en onverzorgd om taal- en grammaticafouten in je webteksten te laten staan. En als je teksten niet goed zijn, dan kan de service ook nooit geweldig zijn, zo redeneert men. Als je beweert kwaliteit te leveren, dan moet alles, van A tot Z tot in de puntjes verzorgd zijn.

Naast een foutloze tekst, zijn er nog een aantal andere zaken van belang als je je op het web begeeft. Mariel van den Donk, vertelt er graag over in een workshop ‘Hoe communiceer ik online met mijn klant’ die ze speciaal voor de Webwinkelkamer geeft.

Het wordt geen saaie taalles, maar ze licht een tipje van de ‘communicatiesluier’ op en geeft je enkele handvatten, zodat je zelf al aan de slag kunt.

Op maandag 18 januari 2016 van 10:00-12:00 uur vindt deze bijeenkomst van de Webwinkel Kamer plaats. Locatie is Mac3Park Creative Campus, Bolderweg 2, 1332 AT Almere.

  • 1
  • 2