wwklogos

Dinsdag 14 juni hebben we een korte workshop gekregen van Lonneke Reitsma over zoekmachine optimalisatie (SEO).

Tips van Lonneke:

Wees een expert op jouw gebied
Schrijf regelmatig blogs
Werk aan je branding ook offline

Doelgroepbepaling:
Definieer het profiel van je (potentiele) klant
Zoals leeftijd, devices (mobiel/tablet), wat doet je klant (werk, vrije tijd), gezinssamenstelling, locatie, inkomenProbeer zoveel mogelijk over hem/haar te weten te komen zodat je hem/haar bewust kunt opzoeken en benaderen

Analyseren van je bezoekers en kopers (met behulp van bijv. Analytics): Wat doen ze, waar kijken ze naar, waar hebben ze op gezocht
En waar zijn ze evt. afgehaakt

Techniek:
Test je website mbv Search Console (meld je sitemap aan)
Spoor 404 pagina's op en redirect ze naar werkende (landings-)pagina's
Geen dubbele content, geen knip- en plakwerk
Zet het belangrijkste woord van een product in de titel, URL, tags en ook zeker in de tekst

Het was een bijzonder interessante bijeenkomst!